Objectius Mínims ESO



Llibre de text: Llengua catalana 1r ESO Ed. Text-La Galera, Barcelona, 2015.

1r Trimestre
2n Trimestre
3r Trimestre
TEMA 1
Ø  Llegir una entrevista i comprendre-la.
Ø  Saber què és un text conversacional.
Ø  Reconèixer un text conversacional.
Ø  Identificar les característiques d’un diàleg escrit.
Ø  Identificar les característiques d’una entrevista escrita.
Ø  Inventar i redactar una entrevista amb l’ajut de pautes.
Ø  Classificar mots polisíl·labs segons la posició de la síl·laba tònica.
Ø  Entendre què és un diftong i un hiat i identificar-los.
Ø  Separar les paraules en síl·labes.
TEMA 2
Ø  Llegir un text teatral i comprendre’l.
Ø  Saber quins tipus de textos conversacionals hi ha.
Ø  Reconèixer un text conversacional.
Ø  Identificar les característiques d’un text teatral.
Ø  Convertir un text dialogat en un text teatral amb l’ajut de pautes.
Ø  Conèixer les normes d’accentuació i aplicar-les.
Ø  Conèixer les normes que regeixen l’ortografia de la dièresi i aplicar-les.

TEMA 3

Ø  Comprendre una narració en què hi ha descripcions.
Ø  Llegir un text descriptiu i comprendre’l.
Ø  Saber quins tipus de descripcions hi ha.
Ø  Reconèixer un text descriptiu.
Ø  Elaborar una descripció.
Ø  Conèixer les normes de l’apostrofació i aplicar-les.
Ø  Conèixer les normes de la contracció i aplicar-les.
TEMA 4

Ø  Llegir i comprendre un text narratiu en què hi ha diverses descripcions de persona.
Ø  Saber què és un retrat.
Ø  Llegir un retrat i comprendre’l.
Ø  Elaborar un retrat i un autoretrat.
Ø  Conèixer les normes bàsiques que regeixen l’ortografia de la a i la e àtones i aplicar-les.
Ø  Conèixer les normes bàsiques que regeixen l’ortografia de la o i la u àtones i aplicar-les.


TEMA 5
Ø  Conèixer l’estructura del text narratiu creatiu.
Ø  Conèixer l’estructura de la notícia.
Ø  Llegir una notícia i analitzar-la segons unes pautes donades.
Ø  Redactar una notícia inventada.
Ø  Discriminar el so de la essa sorda i el de la essa sonora.
Ø  Conèixer les normes que regeixen l’ortografia de la essa sorda i de la essa sonora i aplicar-les.
Ø  Conèixer les normes que regeixen l’ortografia de les grafies g/j, x/ix, tx/ig i aplicar-les.
TEMA 6
Ø  Saber quins són els elements dels textos narratius creatius.
Ø  Llegir una biografia i comprendre-la.
Ø  Saber què és una biografia.
Ø  Reconèixer una biografia.
Ø  Redactar una biografia.
Ø  Conèixer les normes més elementals que regeixen l’ortografia de les grafies p/b, t/d, c/g a final de mot. I recordar l’escriptura dels mots més freqüents.
Ø  Conèixer les normes que regeixen l’ortografia de les grafies b/v I recordar l’escriptura dels mots més freqüents.
Ø  Memoritzar paraules que s’escriuen amb b i amb v i que no responen a normes constants.
TEMA 7
Ø  Saber què és un diari personal i reconèixer-ne les característiques.
Ø  Llegir un fragment d’un diari personal i comprendre’l.
Ø   Redactar un fragment d’un diari personal propi o fictici.
Ø  Saber que els mots es poden classificar segons la forma (morfologia), la funció (sintaxi) i el significat (semàntica).
Ø  Saber què és un lexema i què és un morfema.
Ø  Saber què és un substantiu i en quins grups es classifiquen segons el significat i segons la forma.
Ø  El gènere: conèixer les normes de formació del femení dels substantius i aplicar-les.
Ø  El nombre: conèixer les normes de formació del plural dels substantius i aplicar-les.
TEMA 8
Ø  Conèixer l’estructura i les característiques del text expositiu.
Ø  Reconèixer un text expositiu.
Ø  Llegir un text expositiu i comprendre’l.
Ø  Elaborar un text expositiu i exposar-lo.
Ø  Saber identificar els adjectius.
Ø  Entendre la concordança de l’adjectiu.
Ø  Saber que els adjectius poden ser variables i invariables.
Ø  Conèixer les normes de formació del femení i del plural dels adjectius.
Ø  Conèixer els graus de l’adjectiu.
TEMA 9
Ø  Saber quins tipus de textos expositius hi ha segons el destinatari.
Ø  Reconèixer un article divulgatiu.
Ø  Llegir un article divulgatiu i comprendre’l.
Ø  Escriure un article divulgatiu i exposar-lo.
Ø  Saber identificar els determinants.
Ø  Conèixer i discriminar els diferents tipus de determinants.
Ø  Saber identificar els pronoms.
Ø  Conèixer i discriminar els diferents tipus de pronoms.
TEMA 10
Ø  Saber què és un text argumentatiu.
Ø  Reconèixer l’estructura i les característiques del text argumentatiu.
Ø  Reconèixer un article d’opinió.
Ø  Llegir un article d’opinió i comprendre’l.
Ø  Saber què és un verb i que és format per dues parts: el lexema i el morfema.
Ø  Saber que els verbs es classifiquen en tres models de conjugació.
Ø  Saber que la conjugació verbal està organitzada en tres blocs: l’indicatiu, el subjuntiu i l’imperatiu.
Ø  Conèixer i discriminar els diferents temps verbals bàsics i les formes no personals del verb.
TEMA 11
Ø  Llegir textos poètics (poemes).
Ø  Saber què són les figures retòriques i quins tipus de figures retòriques hi ha.
Ø  Reconèixer figures retòriques bàsiques en textos donats.
Ø  Llegir un discurs i entendre’l.
Ø  Redactar i pronunciar un discurs.
Ø  Saber reconèixer l’adverbi, la preposició i la conjunció.
TEMA 12
Ø  Conèixer i entendre les característiques formals dels poemes.
Ø  Saber què són el vers i l’estrofa.
Ø  Saber què és la rima.
Ø  Realitzar el recompte sil·làbic de versos sense cesura.
Ø  Analitzar la lletra d’una cançó segons unes pautes donades.
Ø  Conèixer les característiques de l’entrada del diccionari.
Ø  Saber interpretar la informació que proporciona l’entrada d’una paraula.
Ø  Saber quins tipus de diccionari hi ha i quin ús tenen.




ALTRES ASPECTES QUE TAMBÉ CAL TENIR EN COMPTE:

1.       Mantenir una bona actitud a classe (respecte i treball).
2.       Presentar els deures encomanats.
3.       Presentar  la llibreta .
4.       Fer una lectura obligatòria, al menys, durant el curs.



OBJECTIUS MÍNIMS 2n ESO


Llibre de text: Llengua catalana 2n ESO Ed. Text-La Galera, Barcelona, 2015.

1r Trimestre
2n Trimestre
3r Trimestre
TEMA 1

Ø  Llegir un text autobiogràfic i comprendre’l.
Ø  Saber què és un text narratiu.
Ø  Identificar les característiques dels textos biogràfics.
Ø  Saber què és una auca i identificar-la com a text narratiu.
Ø  Escriure les pròpies memòries.
Ø  Separar paraules en síl·labes.
Ø  Entendre què és un diftong i un hiat i identificar-los.
Ø  Mostrar interès per escriure un dictat correctament.

TEMA 2

Ø  Llegir la transcripció d’una conversa telefònica i comprendre-la.
Ø  Saber què és un text conversacional.
Ø  Reconèixer les característiques d’una conversa telefònica formal.
Ø  Conèixer les normes bàsiques de redacció d’un correu electrònic.
Ø  Escriure un correu electrònic adequat segons un destinatari i unes circumstàncies donades.
Ø  Conèixer les normes d’accentuació.
Ø  Conèixer les normes que regeixen l’ortografia de la dièresi.
Ø  Mostrar interès per escriure un dictat correctament.


TEMA 3

Ø  Llegir uns microrelats i comprendre’ls.
Ø  Saber què és un microrelat i entendre quines diferències presenta amb altres formes narratives breus.
Ø  Llegir acudits
Ø  Escriure un microrelat amb l’ajut de pautes.
Ø  Conèixer les normes bàsiques que regeixen l’ortografia de la a i la e àtones i aplicar-les.
Ø  Conèixer les normes bàsiques que regeixen l’ortografia de la o i la u àtones i aplicar-les.
Ø  Mostrar interès per escriure un dictat correctament.

TEMA 4

Ø  Llegir un text teatral  i comprendre’l.
Ø  Resoldre activitats de comprensió de la lectura.
Ø  Llegir un qüestionari realitzat a un personatge
Ø  Saber què és un qüestionari.
Ø  Saber què és el qüestionari Proust.
Ø  Elaborar un qüestionari.
Ø  Conèixer les normes més elementals que regeixen l’ortografia de les grafies p/b, t/d, c/g a final de mot i de síl·laba I recordar l’escriptura dels mots més freqüents.
Ø  Conèixer les normes que regeixen l’ortografia de les grafies m/n i aplicar-les.
Ø  Memoritzar paraules que s’escriuen amb les consonants nasals i que no responen a normes constants.
Ø  Mostrar interès per escriure un dictat correctament.
TEMA 5

Ø  Llegir un text narratiu i comprendre’l.
Ø  Saber què és una llegenda.
Ø  Llegir llegendes urbanes i comprendre-les.
Ø  Inventar una llegenda urbana i narrar-la per escrit i oralment.
Ø  Discriminar els sons fricatius alveolars sord i sonor.
Ø  Conèixer les normes que regeixen l’ortografia de la essa sorda i de la essa sonora i aplicar-les
Ø  Discriminar els sons fricatius palatals sord i sonor.
Ø  Conèixer les normes que regeixen l’ortografia de les grafies x/ix i g/j i aplicar-les
Ø  Discriminar els sons africats sord i sonor.
Ø  Conèixer les normes que regeixen l’ortografia de les grafies tx/ig i tg, tj i dj i aplicar-les
Ø  Mostrar interès per escriure un dictat correctament.
TEMA 6

Ø  Llegir un fragment d’un llibre de viatges i comprendre’l.
Ø  Saber què són els llibres de viatges i altres textos descriptius relacionats amb els viatges.
Ø  Llegir un fragment d’un article d’una revista de viatges i comprendre’l.
Ø  Redactar un fragment d’un llibre de viatges.
Ø  Conèixer els diferents usos dels signes de puntuació i saber-los utilitzar correctament.
Ø  Mostrar interès per escriure un dictat correctament.
TEMA 7

Ø  Llegir un fragment d’un còmic.
Ø  Resoldre activitats de comprensió de la lectura.
Ø  Conèixer els elements del còmic.
Ø  Saber què és una tira còmica i llegir-ne.
Ø  Entendre el concepte d’oració.
Ø  Entendre el concepte de concordança.
Ø  Reconèixer el subjecte el·líptic.
Ø  Reconèixer el sintagma nominal i les seves possibles estructures i funcions.
Ø  Mostrar interès per escriure un dictat correctament.
TEMA 8

Ø  Llegir un text narratiu i comprendre’l.
Ø  Llegir un text expositiu i comprendre’l.
Ø  Entendre què és una infografia.
Ø  Reconèixer l’estructura i les característiques d’una exposició oral.
Ø  Fer una exposició oral.
Ø  Saber què és un verb i que és format per dues parts: el lexema i el morfema.
Ø  Reconèixer que els verbs es classifiquen en simples i compostos.
Ø  Saber que hi ha dues classes de verbs segons la relació amb el subjecte: els personals i els impersonals.
Ø  Saber que hi ha dues classes de verbs segons la relació amb els complements: els predicatius i els atributius.
Ø  Mostrar interès per escriure un dictat correctament.

TEMA 9

Ø  Llegir un text narratiu i comprendre’l.
Ø  Saber quines són les característiques dels textos instructius.
Ø  Reconèixer textos instructius.
Ø  Llegir un text instructiu i analitzar-lo segons unes pautes donades.
Ø  Redactar una recepta a partir d’unes pautes donades.
Ø  Reconèixer l’estructura del sintagma verbal.
Ø  Saber identificar els complements verbals bàsis: els complements directe, indirecte,  circumstancial i l’atribut.
Ø  Mostrar interès per escriure un dictat correctament.

TEMA 10

Ø  Llegir un text argumentatiu i comprendre’l.
Ø  Saber què és un text argumentatiu.
Ø  Reconèixer l’estructura i les característiques del text argumentatiu.
Ø  Escriure un text argumentatiu.
Ø  Saber què són els pronoms i quins tipus de pronoms hi ha.
Ø  Reconèixer les formes diverses que poden adoptar els pronoms personals.
Ø  Reconèixer pronoms en frases donades.
Ø  Mostrar interès per escriure un dictat correctament.

TEMA 11

Ø  Llegir un text poètic i comprendre’l.
Ø  Conèixer l’estructura bàsica dels textos poètics.
Ø  Conèixer els principals recursos dels textos retòrics: la rima i les figures retòriques.
Ø  Llegir i analitzar jocs lingüístics
Ø  Llegir poemes.
Ø  Reconèixer figures retòriques en poemes i jocs lingüístics.
Ø  Saber què són l’adverbi i la locució adverbial i reconèixer-los.
Ø  Saber què són els connectors: la preposició, la conjunció i els connectors o marcadors textuals
Ø  Mostrar interès per escriure un dictat correctament.
TEMA 12



Ø  Llegir un text narratiu.
Ø  Fer un repàs de tipologia textual.
Ø  Llegir un text i determinar a quina tipologia textual pertany.
Ø  Escriure un text segons la tipologia textual triada.
Ø  Entendre què és la sinonímia
Ø  Entendre què és l’antonímia.
Ø  Entendre què és la polisèmia.
Ø  Entendre què és el sentit figurat.
Ø  Mostrar interès per escriure un dictat correctament.
ALTRES ASPECTES QUE TAMBÉ CAL TENIR EN COMPTE:
1.       Mantenir una bona actitud a classe (respecte i treball).
2.       Presentar els deures encomanats.
3.       Presentar  la llibreta .
4.       Fer una lectura obligatòria, al menys, durant el curs.




OBJECTIUS MÍNIMS 3r ESO
Llibre de text: Llengua catalana 3r ESO Ed. Text-La Galera, Barcelona, 2015.
1r Trimestre
2n Trimestre
3r Trimestre
TEMA 1
Ø  Identificar la intenció comunicativa d’un text.
Ø  Conèixer, identificar i aplicar les propietats del text: adequació, cohesió, coherència, correcció i presentació.
Ø  Identificar els contactes vocàlics dins la paraula.
Ø  Conèixer les característiques dels textos literaris i dels no literaris.
Ø  Identificar els textos literaris i els no literaris.
Ø  Crear un text literari a partir d’unes pautes.

TEMA 2
Ø  Observar portades de la premsa escrita, comprendre-les i analitzar-les.
Ø  Identificar els elements d’una portada.
Ø  Elaborar una portada.
Ø  Classificar paraules segons el nombre de síl·labes i identificar-ne la tònica.
Ø  Conèixer i aplicar les normes ortogràfiques d’accentuació.
Ø  Conèixer i aplicar les normes ortogràfiques sobre l’ús de la dièresi.
Ø  Conèixer els gèneres narratius de ficció i els de no-ficció.
Ø  Identificar el gènere narratiu del text llegit.

TEMA 3
Ø  Comprendre i analitzar una notícia
Ø  Identificar les parts d’una notícia.
Ø  Elaborar una notícia.
Ø  Conèixer i aplicar les normes ortogràfiques del consonantisme.
Ø  Conèixer les característiques del gènere líric i del teatral.
Ø  Analitzar la mètrica d’un poema.
Ø  Conèixer i diferenciar la comèdia, la tragèdia i el drama.

TEMA 4
Ø  Comprendre i analitzar un reportatge.
Ø  Identificar l’estructura del reportatge.
Ø  Elaborar un reportatge.
Ø  Conèixer les parts d’una oració.
Ø  Identificar el nucli d’un sintagma nominal i d’un sintagma verbal.
Ø  Conèixer les característiques del llenguatge literari.
Ø  Conèixer i identificar les diferents figures retòriques.
Ø  Comprendre un text literari i analitzar-lo.

TEMA 5
Ø  Comprendre i analitzar una crònica.
Ø  Identificar l’estructura d’una crònica.
Ø  Elaborar una crònica.
Ø  Identificar el nucli d’un sintagma nominal.
Ø  Conèixer els tipus de substantius.
Ø  Fer servir correctament els pronoms per a evitar repeticions.
Ø  Classificar els determinants.
Ø  Identificar l’estructura sintàctica d’un complement del nom.
Ø  Conèixer l’origen del català i de les llengües romàniques.
Ø  Conèixer els primers textos escrits en català.

TEMA 6
Ø  Comprendre i analitzar un article d’opinió.
Ø  Identificar l’estructura d’un article d’opinió i d’una columna d’opinió.
Ø  Elaborar un article d’opinió.
Ø  Identificar els pronoms tònics i els àtons.
Ø  Conèixer els tipus de pronoms tònics i àtons.
Ø  Substituir els complements del verb pels pronoms corresponents.
Ø  Conèixer les característiques principals de la poesia trobadoresca.
Ø  Conèixer l’obra de Ramon Llull.

TEMA 7
Ø  Comprendre i analitzar una crítica.
Ø  Identificar l’estructura d’una crítica.
Ø  Elaborar una crítica per a un diari.
Ø  Identificar el lexema i el morfema d’una forma verbal.
Ø  Conèixer les conjugacions i les seves irregularitats.
Ø  Escriure els temps verbals tenint en compte les irregularitats.
Ø  Conèixer la prosa historiogràfica dels segles xiii i xiv.
Ø  Conèixer els principals autors de la prosa religiosa dels segles xiii i xiv i les seves obres.
Ø  Conèixer les característiques de la prosa humanística i la figura de Bernat Metge.

TEMA 8
Ø  Comprendre i analitzar un text instructiu.
Ø  Identificar l’estructura i els recursos lingüístics i gràfics d’un text instructiu.
Ø  Elaborar una recepta de cuina.
Ø  Conèixer i identificar les diferents modalitats oracionals.
Ø  Conèixer les característiques principals de la novel·la de cavalleries del segle xv.
Ø  Conèixer les novel·les de cavalleries més importants en llengua catalana.
Ø  Conèixer les característiques de la poesia d’Ausiàs Marc.

TEMA 9
Ø  Comprendre i analitzar una carta al director.
Ø  Identificar l’estructura i les característiques d’una carta al director.
Ø  Escriure una carta al director.
Ø  Identificar una oració simple i una oració composta.
Ø  Conèixer els tipus d’oracions compostes.
Ø  Identificar els nexes de les oracions compostes.
Ø  Conèixer les característiques i els autors principals del Renaixement, el Barroc i el neoclassicisme català.

TEMA 10
Ø  Comprendre i analitzar una entrevista.
Ø  Identificar l’estructura i les característiques d’una entrevista.
Ø  Elaborar una entrevista.
Ø  Conèixer la diferència entre un camp semàntic, un camp lèxic i una família de paraules.
Ø  Conèixer els processos de derivació i composició.
Ø  Conèixer les característiques i els autors principals de la poesia del segle xix.

TEMA 11
Ø  Comprendre i analitzar un text predictiu.
Ø  Identificar l’estructura i les característiques d’un text predictiu.
Ø  Elaborar un text predictiu.
Ø  Conèixer els diversos tipus de sinònims i d’antònims.
Ø  Identificar els hiperònims i els hipònims.
Ø  Conèixer les característiques i els autors principals del teatre del segle xix.

TEMA 12


Ø  Comprendre i analitzar missatges publicitaris.
Ø  Identificar les característiques, els recursos i les estratègies de persuasió dels missatges publicitaris.
Ø  Elaborar un anunci publicitari.
Ø  Identificar comparacions, metàfores i eufemismes.
Ø  Distingir entre el sentit figurat i el sentit propi.
Ø  Conèixer les diferències entre locucions, frases fetes i refranys.
Ø  Conèixer les característiques i els autors principals de la narrativa del segle xix.

ALTRES ASPECTES QUE TAMBÉ CAL TENIR EN COMPTE:
1.       Mantenir una bona actitud a classe (respecte i treball).
2.       Presentar els deures encomanats.
3.       Presentar  la llibreta .
4.       Fer una lectura obligatòria, al menys, durant el curs.
5.       Escriure cada 2/3 setmanes una redacció.


OBJECTIUS MÍNIMS 4t ESO


Llibre de text: Llengua catalana 4t ESO Ed. Text-La Galera, Barcelona, 2015.

1r Trimestre
2n Trimestre
3r Trimestre
TEMA 1
Ø  Comprendre i elaborar un text expositiu.
Ø  Conèixer la relació so-grafia.
Ø  Entendre les tècniques narratives relacionades amb l’estructura narrativa i els punts de vista i les veus de la narració
Ø  Obtenir informació, interpretar i valorar el contingut de textos escrits dels mitjans de comunicació.

TEMA 2
Ø  Identificar l’estructura i els recursos d’una exposició oral.
Ø  Conèixer els sons del vocalisme àton i tònic.
Ø   Identificar els sons vocàlics i les grafies que els representen.
Ø  Comprendre i analitzar poemes diversos.

TEMA 3

Ø  Comprendre i elaborar un text argumentatiu.
Ø  Saber participar en un debat.
Ø  Identificar els sons consonàntics i les grafies que els representen.
Ø  Conèixer les característiques dels gèneres assagístics.
TEMA 4

Ø  Identificar l’estructura i les característiques d’un text conversacional.
Ø  Comprendre i analitzar una entrevista.
Ø  dentificar les modalitats oracionals.
Ø  Conèixer els tipus de discurs: directe i indirecte.
Ø  Conèixer les característiques i els autors principals del Modernisme català.
Ø  Mostrar interès per escriure un dictat correctament.


TEMA 5
Ø  Comprendre i analitzar un text sobre estratègies de recerca de feina.
Ø  Identificar l’estructura i les característiques d’un text administratiu.
Ø  Conèixer l’estructura i la funció d’un sintagma verbal.
Ø  Identificar un CD, un CI i un CR en una oració.
Ø   Conèixer les característiques i els autors principals del Noucentisme i les avantguardes.

TEMA 6
Ø  Identificar l’estructura i les característiques d’un currículum i d’una instància.
Ø  Escriure un currículum a partir de les pautes donades.
Ø   Revisar el currículum i millorar-lo.
Ø  Conèixer les característiques de l’atribut, el CPred i el CC.
Ø  Identificar un atribut, un CPred i un CC en una oració.

TEMA 7
Ø  Comprendre i analitzar la diversitat lingüística del món.
Ø  Conèixer el concepte de família lingüística.
Ø  Distingir entre frontera política i frontera lingüística.
Ø  Destriar entre pronoms personals forts i febles i combinar-los correctament.
Ø   Conèixer les formes dels pronoms personals febles.
Ø  Conèixer el context històric de la postguerra.
Ø  Saber fer entrevistes personals i destriar-ne la informació.
TEMA 8
Ø  Comprendre i analitzar un text narratiu relacionat amb les varietats de la llengua.
Ø  Conèixer les varietats de la llengua.
Ø  Conèixer les característiques de la varietat estàndard.
Ø  Destriar entre oracions juxtaposades, coordinades i subordinades.
Ø   Conèixer la funció dels connectors.
Ø  Conèixer les característiques principals de la literatura de postguerra.
TEMA 9
Ø  Comprendre i analitzar un text escrit en el registre col·loquial.
Ø  Conèixer els registres formals i no formals i les seves característiques.
Ø  Identificar els registres lingüístics que es fan servir en un text.
Ø  Conèixer els diferents tipus d’oracions subordinades substantives i identificar-les.
Ø  Identificar la funció de les oracions subordinades substantives en una oració.
Ø  Conèixer les característiques i els autors principals del realisme social
TEMA 10
Ø  Comprendre i analitzar un text sobre llengües en contacte.
Ø  Conèixer què és el bilingüisme social.
Ø  Diferenciar entre llengua minoritària i llengua minoritzada.
Ø  Conèixer els tipus d’oracions subordinades adjectives i adverbials i identificar-les.
Ø  Conèixer els tipus de pronoms relatius.
Ø  Conèixer les característiques i els autors principals dels anys seixanta i setanta.

TEMA 11
Ø  Diferenciar entre manlleu, barbarisme i calc lingüístic.
Ø  Conèixer els mots i les expressions genuïnes en català que han de substituir els principals barbarismes i calcs.
Ø  Conèixer i identificar els mecanismes principals de formació de paraules.
Ø  Identificar els manlleus i la manera com s’han incorporat al català.
Ø  Conèixer les característiques i els autors principals de la literatura de la postmodernitat.

TEMA 12
Ø  Conèixer les principals relacions semàntiques: antonímia, hiperonímia i hiponímia i polisèmia.
Ø  Identificar el tipus de relació d’antonímia que hi ha entre dos mots.
Ø  Identificar els hiperònims i els hipònims.
Ø  Identificar si un mot és polisèmic o homòfon.
Ø  Saber diferenciar entre una metàfora i una metonímia.
Ø  Conèixer els eufemismes que substitueixen les paraules tabú

ALTRES ASPECTES QUE TAMBÉ CAL TENIR EN COMPTE:

1.       Mantenir una bona actitud a classe (respecte i treball).
2.       Presentar els deures encomanats.
3.       Presentar  la llibreta .
4.       Fer una lectura obligatòria, al menys, durant el curs.