1. MATERIAL
Es treballa amb material divers, segons la tipologia d’alumnat. Una
mostra en són els dossiers de treball per projectes elaborats per la professora
i adaptats a cada alumne. Llibres de text com Nexes¸ Nivell
llindar, Projecte Món català bàsic, entre d’altres.
Mariona Mercadé Ropero
3.
CONTINGUTS
Els continguts
d’aprenentatge d’aquest alumnat són fonamentals per a la seva integració a
l’entorn i a la vida acadèmica. Han d’assolir les habilitats lingüístiques
bàsiques que els permetin comunicar-se de manera correcta i satisfer les seves
necessitats comunicatives i convivencionals. Així com, assolir l’autonomia
necessària per descobrir, pensar, comunicar i interaccionar.
■Competència
lingüística comunicativa i audiovisual:
-Comprendre textos informatius, instructius, descriptius i narratius
adaptats al seu nivell.
-Utilitzar un repertori bàsic de vocabulari i expressions que els permetin
satisfer les seves necessitats comunicatives atenent al seu nivell.
-Interaccionar amb les persones de l'entorn immediat de forma fluïda i
correcta.
-Llegir i comprendre textos treballats a classe i de l'entorn proprer.
-Escriure de forma correcta textos de tipologia diversa que facilitin la seva
integració a l'entorn acadèmic i social.
-Conèixer les principals normes gramaticals i ortogràfiques que els
permetin fer un bon ús de la llengua.
■Competència
artística i cultural:
-Conèixer i participar de les festes populars i culturals del país d'acollida.
■Tractament de la
informació i la competència digital:
-Utilitzar l'ordinador i els seus recursos de forma autònoma.
-Aprendre a buscar i seleccionar informació a internet.
-Participar en el bloc de l'aula.
■Competència
d'aprendre a aprendre
-Adquirir els recursos necessaris per a
desenvolupar-se acadèmicament segons les seves habilitats i capacitats.
■Competència
d'autonomia i iniciativa personal
-Aprendre a planificar i organitzar la feina. -Aprendre a prendre decisions
i iniciatives que facilitin el seu procés integrador.
■Competència social
i ciutadana
-Participar en el projecte de convivència i intercanvi d'experiències amb
altres aules d'acollida.
-Aprendre a ser i a participar en la vida del centre i de l'entorn més
immediat.
4. SISTEMA DE TREBALL
L'alumne/a
haurà de tenir una llibreta en la qual farà els exercicis corresponents a cada
unitat. A l’inici de cada unitat s’anotaran els objectius que es treballaran. Les
fotocòpies, els dictats i les redaccions
també s’hauran d’incloure a la llibreta. La nota de la llibreta és important per
a l’avaluació de la matèria; la llibreta es revisarà periòdicament.
Cada
15 dies aproximadament caldrà lliurar a la professora una redacció (de 15
línies mínim i 30 línies màxim) escrita a mà i revisada ortogràficament.
A
les classes es duran a terme activitats per treballar les competències
5. AVALUACIÓ
El
curs consta de tres avaluacions, una per
trimestre.
A la primera avaluació, els deures d’estiu
apugen un màxim de 0’5 punts pel quadern i també
un màxim 0’5 punts per fitxa de lectura la nota del 1r
trimestre.
Seguint
els criteris comuns de l'Àrea de llengua de l'Institut, cada trimestre consta
de proves d’avaluació més el control de lectura i una prova de redacció així
com també, de les petites proves que es puguin fer d’aspectes puntuals del
temari. L’avaluació de la matèria serà contínua.
A
les proves d’avaluació es descomptarà -0’1
per falta fins arribar a un descompte màxim de 2 punts. La nota que farà mitjana és la que resulti del
descompte de faltes.
Per
tenir dret a fer un examen un altre dia
de l’establert, caldrà presentar abans, si és possible, o immediatament
després, el justificant pertinent a
la professora, i tot seguit fixar la data durant la mateixa setmana per fer l’examen.
Per
tal de superar els trimestres, l'alumne/a haurà d'assolir els següents instruments d’avaluació:
*Proves de coneixements
(50%)
·
Els dos controls per
trimestre de la matèria.
*Activitats
d’aprenentatge (40)
- Control lectura (50). Caldrà obtenir un mínim de 4 per poder aprovar el trimestre.
- Els exercicis d’expressió escrita i oral encomanades. (25 %)
- Els diversos controls que es facin al llarg del trimestre. (15%)
- Treballs en grup. (10%)
- Activitats sobre lectures voluntàries (aplicarem un màxim de 0’5 punts a la nota final del trimestre).
- El treballs presentats en concursos i altres activitats (aplicarem un màxim de 0’5 punts a la nota final de trimestre).
*Actitud envers l’aprenentatge (10 )
1. Puntualitat, interès i participació. Respecte i ordre en les
intervencions.
2. Exercicis de classe.
3. Deures
4. Llibreta: presentació i continguts.
5. Compliment dels terminis.
LA
NOTA FINAL DE MATÈRIA és el resultat d’aplicar a la nota de cada trimestre els
següents percentatges:
1r
trimestre: 30%; 2n trimestre: 30% i 3r trimestre: 40%.
En
cas que la nota final de matèria sigui inferior a 5, caldrà anar a la prova
extraordinària de setembre de tot el curs.
La
nota de la prova extraordinària de setembre
s’obtindrà d’acord amb el percentatge següent:
70% Examen
30% Deures d’estiu
Cal treure un mínim de 4 per poder sumar la nota dels deures d’estiu. La presentació
dels deures d’estiu és obligatòria i indispensable per poder
aprovar l’assignatura.
7. COM ES RECUPERA LA
MATÈRIA DEL CURS ANTERIOR?
L’alumnat que tingui pendent la matèria de Llengua catalana del curs anterior la recuperarà aprovant el curs en què es troba. Excepcionalment es pot demanar feina suplementària.
L’alumnat de 3r i 4t que vulgui presentar-se a les Proves d’Accés a CFGM superarà la matèria de Llengua catalana del curs anterior sempre que tingui aprovats, a finals de març, els dos primers trimestres del curs en què es troba.
8. CALENDARI DE PROVES I
DE PRESENTACIÓ D’ACTIVITATS
1r TRIMESTRE
EXÀMENS de MATÈRIA
|
TREBALL i CONTROL de LECTURA
|
ACTIVITATS sobre LECTURES VOLUNTÀRIES
|
Primer
control
Del 16 al 20 d’octubre 2017
Segon
control
Del 20 al 24 de novembre
2017
Prova
de redacció
Del 27 de nov. a l’1 de
des. 2017
|
Del 30 oct. al 3 de nov.
2017
|
Del 27 de nov. a l’1 de
des. 2017
|
2n TRIMESTRE
EXÀMENS de MATÈRIA
|
TREBALL i CONTROL de LECTURA
|
ACTIVITATS sobre LECTURES VOLUNTÀRIES
|
Primer
control
Del 15 al 19 de gener
2018
Segon
control
Del 19 febrer al 23 de
febrer 2018
Control
de redacció i dictat
Del 26 de febrer a l’1
març 2018
|
Del 29 de gener al 2 de
febrer 2018
|
Del 26 de febrer a l’1
març 2018
|
3r TRIMESTRE
EXÀMENS de MATÈRIA
|
TREBALL i CONTROL de LECTURA
|
ACTIVITATS sobre LECTURES VOLUNTÀRIES
|
Primer
control
Del 9 al 13 d’abril 2018
Segon
control
Del 14 al 18 de maig 2018
Control
de redacció i dictat
Del 21 al 24 de maig 2018
|
Del 23 al 27 d’abril 2018
|
Del 21 al 24 de maig 2018
|
L’organització
de la matèria del darrer mes de curs s’anunciarà més endavant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada